Nu förbereder vi oss för ännu en resa söderut….

Nu är mina gladiolius upptagna och nerbäddade, utemöblerna är undanställda, lökarna är nedgrävda, bilen tvättad och genomgången.

Nu är det inte mycket som återstår, innan vi tar färjan ner till Europa och ännu en övervintring på varmare breddgrader.

Tanken denna vinter är att vi skall åka och spela golf (som vi gjort de senaste 4 åren) i Aguilas och golfbanan Aguilon. Där stannar vi en månad tillsammans med många andra husbilsåkande golfare. Därefter flyger vi hem i slutet på november för att fira jul och nyår. Vi har ju inte varit hemma i Sverige någon vinter på 7 år, så nu tyckte vi att det var dags.

Sedan flyger vi tillbaka i början i början på februari, för att sedan dra oss sakta norrut mot Sverige. Vi beräknar vara hemma i början på maj. Så ser vår vinterresa ut, om vi får vara friska och allt går som vi beräknat.

Sommaren gick fort även i år. Mycket golf har det blivit och några turer till vänner och bekanta också.

Det började med Påskagolf i Herrljunga. Värdpar på Herrljunga var Berit Lennhede och Lasse Frejmyr.

Så var det dags för Vårgolf på Vinbergs GK, där vi och Rigmor och Rolf var värdpar.

Direkt efter Vinberg åkte vi till Östersund för att fira sista barnbarnet (förutom Julia som är 1 1/2 år) som tog studenten. Stolta föräldrar.

Vart tog tiden vägen, jag bara undrar?

Därefter blev det golf  på Sjögärde gofklubb i mitten juni, där Caravanparet spelades över två dagar i strålande väder. På denna tävling var Barbro och Krister Egnér samt Yvonne och Tore Karlsson värdpar.

Sedan var det dags för RMJönåkers GK i slutet på juli. Här är det Maja som mäter avståndet till vattnet. Hon vann sedan damklassen.

Här det Margareta som puttar och Inga-Lill väntar på sin tur.

Här sitter vi och väntar på ledarbollen som är på ingång.

Hösttävlingen gick av stapeln på Bredareds Gk, där Ingemar och Ulla var värdpar.

Ja, så var det augusti månad och då var det dags för den årliga kräftträffen. Därefter var det dags att börja tänka på vår resa söderut. Vi hade bokat färja den 21/9 och nu var det hög tid att packa bilen och stänga till huset.

Jag kunde ju inte åka ifrån blommande orkidéer, utan en fick följa med på resan, den skjuter nya  skott och förhoppnings nya blommor. Alla mina kryddor fick också plats i bilen.

Överresan gick bra trots stormen Knud. Stena har fina och stabila båtar, det gungade lite, men helt ok. Vi och Ohlssons åkte till Citti morgonen därpå för att handla och äta frukost. Därefter åkte vi till Greven som första anhalt. Vi hade bokat bord till kl 18,00, för att avnjuta den omtalade wienersnitzeln. Vi fick sällskap av makarna Blomgren som hade anlänt tidigare på dagen.

Morgonen därpå regnade det och vi kom iväg sent på förmiddagen. Vi satt och klurade ut vilken väg vi skulle åka ner till Alsace. Vi bestämde att åka A1 mot Frankfurt aM. Det regnade hela tiden så farten reducerades till 70-80 km. Vi drog till handbromsen norr om Frankfurt aM. Vi svängde av autobahn vid Wetzlar och hittade två ställplatser.

På den första ställplatsen var det så mycket vatten att vi valde att fortsatta till nästa plats.

Här fanns det plats så nu står vi här i natt, och tänk det har slutat regna. Nu laddar vi för kvällen för att titta på golfen och Tiger Voods.

I morgon styr vi kosan mot Alsace och Route des Vins (Vinvägen) och Molsheim som första stopp.

Välkommen att titta in och följa oss på vår resa!

6 tankar om “Nu förbereder vi oss för ännu en resa söderut….

1. Vi shoppade oxå loss på Citti när vi kom till Flensburg, vi körde broarna dock. Nu är vi i Nederländerna och kommer ta oss till Amsterdam imorgon och troligen stannar vi där i några dagar. Sedan vill jag även norröver till Edam och lite andra ställen. Vädret avgör nog vart vi tar vägen. Skönt att kunna välja själva! Trivsam tur!

• Vi levde också i vår husbil i två år innan vi slog oss till ro. Vi åkte i två år runt i Europa på vintern och Sverige på sommaren, en lärorik upplevelse som vi inte vill vara utan. Holland är ett cykelvänligt land, som vi har åkt tillbaka till flera gånger, särskilt på våren.
      Trevligt med nya besökare! God tur!