Nu är det snart dags………

Gladiolusbukett

Får plocka in de blommor som är kvar….

……att åka söderut igen. Det börjar bli kyligt på kvällarna och björkarna börjar tappa sina löv. Fåglarna samlar ihop sig för att flyga söderut och då är det också dags för oss att åka iväg på ytterligare en övervintring.

Vi skall ha med oss vänner som inte har åkt husbil genom Europa tidigare, så det blir Moseldalen igen, för vilken gång i ordning vet jag inte. Men det är en fin väg som vi vill visa våra vänner.

Nu är bilen lastad med gardiner, mattor, julpynt,  och lite annat smått och gott till Casan, eftersom vi skall fira jul och nyår där för första gången. Som tur är det bara ca 5 mil till Ikéa i Malaga. Det ser vi framemot, men vi skall också spela golf i en månad i Aguilas  15/10 –15/11sedan tillbaka till Casan (ca 40 mil) och fira jul tillsammans med vänner. I Februari åker vi till vår by i Thailand i 6 veckor, där skall vi träffa alla vår andra vänner som finns därnere. Återkommer till Casan i mitten på mars och startar vår resa norrut och tar med oss ytterligare en vår till gamla Svedala.

Så ser vår övervintring ut i år, och då hoppas vi att vi får vara friska och krya.

Vi tog färjan på kvällen den 27/9, gick upp till baren och tog en drink….som sig bör. På morgonen åkte vi till Citti för lite inköp, därefter åt vi frukost på parkeringsplatsen innan vi fortsatte. Vi hade kommit överens om att köra till Greven för vår första övernattning.

Vi startade från Citti kl 11,30 och var framme i Greven kl 17,00. Med så mycket vägarbeten och olyckor på vägen har vi aldrig upplevt under våra körningar söderut, så därför blev det en schnitzel på restaurangen.

Båten i Greven

Den välkända båten vid infarten till ställplatsen Greven.

I morgon kör vi mot Moseldalen….

Blyg nalle

3 thoughts on “Nu är det snart dags………