Nu är vi på rull igen

Bouganvilla

Äntligen, efter en månads slit med målning och putsning av Casan, samt många turer till Ikéa, så är vi nu så pass färdiga att vi kan lämna huset och styra kosan norrut.

Ett hjärtligt tack säger vi till Laila och Lasse som stannade kvar en vecka och hjälpte oss med målning och pustning av huset. Tack mina vänner!

Ingång till huset

Bästa soffan

Känns lite vemodigt att lämna Casan nu när det är beboligt, och bara lite finslipning återstår. Men vi behöver åka hem efter att ha varit ute i sju månader.

Fiskare

Här nere på stranden är det alltid fiskare som kommer tidigt på morgonen och går hem sent på kvällen, och utan fisk……hur orkar de….

De här lämnar vi för att åka till Sverige....

Här har några slagit sig ner på stranden för att bada. Det är ca 17-18 grader i vattnet och det är en temperatur som inte tilltalar mig.

En drönare

Det är många som kommer till stränderna med sina drönare, och det är kul att se hur de hanterar sina farkoster.

Solnedgång

Här på stranden har vi nu stått i en månad varje kväll, känns som det har blivit vår strand. De sista kvällarna har vi stått ensamma, men tidigare var vi ca fyra till fem husbilar som övernattade varje kväll.

Mimosa1

Vi åkte från Cabopino till Malaga, sedan åkte vi norrut på A 45 mot Granada, och där sjönk termometern ner till 9 grader, men efter vägen blommar mimosan.Sierra Nevada

Vi viker av mot Granada och A92 och nu har termometern stigit med 2 grader. Vi ser Sierra Nevada på håll och en massa snö.

Sierra 2

Kontraster, mimosan blommar och snö uppe i bergen, och 12 grader ute.

Röd jord

Vi passerar Lorca där vi varit flera gånger, kör förbi golfbanan och ner mot kusten till Aguilas.

Båten i Aguilas

Kommer ner till Aguilas och vår välkända rondell den ”Blå båten”. Vi kör ner till Carolinas, men där är fullt. Vi har aldrig sett så många husbilar här i Aguilas. Vi kör tillbaka till centrum och ner till stranden och där ”knör” vi oss in för att övernatta. De blåste kraftigt och bilen gungade bra, men vi rullade inte ur sängarna. I morgon skall vi besöka China butiken.

Raserade hus

Efter diverse inköp styrde vi kosan mot Los Alcazares. Vägen är krokig och ödslig.

Trångt på vägen

Det är fina vyer vi ser på vägen upp till Los Alcazares, men väldig ödslig och krokig.

Barrskog

Plötsligt så kommer vi till skog som ser ut som barrskog.

Mazarron

Nu ser vi alla odlingarna och vi närmar oss Los Alcazares.

Skärmavbild 2016-04-01 kl. 17.51.58

Nu står vi på den nya fina ställplatsen i Los Alcazares, och här stannar vi ett par dagar.

Nalle

Nu är vi på väg, ni tittar väl in och följer med oss hem!

12 thoughts on “Nu är vi på rull igen

1. Fina bilder med snö blommor o hav. Drönare såg vi på ett ställe som flög lågt över dom som låg o solade på stranden, vilket inte kändes riktigt rätt, tycker jag.
    Kram och ha en fortsatt fin resa uppåt.

• Självklart ses vi och hörs! Vi lämnar Spanien också i morgon em och drar mot Monpellier och träffar vänner. Därefter drar vi mot Verdon och tar Route Napoleon norrut. Vi ses hemma i Svedala….Kör försiktigt ni också! Många kramar

2. Vi hänger med er som vanligt och önskar fortsatt trevlig resa !
    Vad duktiga ni är som gör husjobben själva – visserligen med lite hjälp av grannar, men ändå !