Nu rullar vi vidare ………..

Brudparet2Hibiskus

Nu har vi lämnat ställplatsen som vi har tillbringat jul och nyår på. Nu är det dags att rulla ut på vägarna igen.

På ställplatsen fanns fina Hibiskus buskar, jag klippte av en blomma och satte i bilen när vi åkte.

La Azohia

Det blev inte många mil idag, ca sju mil. Vi körde söderut genom Catagena och svängde av mot havet och körde mot La Azohia

Restaurang Azoiha

En fiskeby som vi har besökt tidigare, och som vi tycker är fin att stå på.

Bergsklättring

Bakom oss fanns ett berg där några höll på med bergsklättring.

Brudparet2Solnedgång i Azohia

 

 

 

Läste någonstans att solnedgångar är det mest fotograferade objekt, jag tycker också om solnedgångar.
Denna solnedgång uppenbarade sig i La Azohia.  I San Fulgencio försvann solen bakom alla husbilarna, men här går den ner i havet.

Solnedgång i Azoiha

Förstår inte att solen kan åstadkomma sådana färger, helt magiskt……DSC_0012

Detta kort tog jag i Kambodja där vi var förra året. Det har något sakralt över sig, jag tog det från hotellfönstret en morgon. Det är den finaste soluppgång jag tagit…..

Utsikt från bilen2

 Efter de sedvanliga morgonbestyren så fortsatte vi mot San Juan de los Terreros, några mil söder om Aguilas. Nu står vi på stranden tillsammans med fyra andra bilar. En bit bort står det ytterligare en massa bilar, mest tyskar.

Sol i palm

Jag håller på att lära och experimentera med att fotografera i motljus, och att få solen att ”stråla”…..jag gjorde ett gott försök…

Elisabeth som skriver i bloggen husbilen Ellen tar så fina kort, så jag skulle försöka att ta i motljus. Hörde av en fotograf att det tas allför sällan kort i motljus, så nu gjorde jag ett försök. Måste testa och träna mera…..

Kiteflygare

Den här killen uppenbarade sig på stranden framför vår husbil, och vi undrade vad detta var för något.

På väg upp

Han försöker få upp sin ”ballong” och han höll säkert på en timma innan han gav upp och satte sig i vagnen för att invänta hårdare vind. 

Skärmflygare

Till slut fick han vind i ballongen och ekipaget åkte iväg på stranden, om än lite tungt. Han var borta länge innan han kom tillbaka. Då hade han åkt med denna fyrhjuling längs stranden i flera kilometer….. kitesurfing på land……….

I morgon åker vi vidare söderut, var vi vet vi inte.

Me to you 2

Tack för att Ni tittade in!

10 thoughts on “Nu rullar vi vidare ………..

  1. Roligt att följa er resa! Och visst är det kul att experimentera lite med foton. Peter köpte två nya objektiv inför den här resan, så det har också blivit en del experimenterande! Fantastisk bild på soluppgången!!!

  2. Ja, vem har inte fotat solnedgångar genom åren. Jag har som mål att ta några soluppgångar i år för att försöka öka variationen. Killen med trehjulingen verkar ha kommit på något nytt. Anar att det är mycket som ska stämma för att få rull på kärran. Kambodjabilden är speciell.

  3. Varför ska man behöva åka så långt när man är där värmen finns. Då kan det räcka med att åka en bit bara. Härliga solnedgångar också. Den i Kambodja var bäst:) Snyggt fotat:) Kram

  4. PÅ väg söderut igen förstår jag. Soluppgångar är ju fina att fotografera, problemet för mig är att då sover jag som bäst, jag är bättre på solnedgångar. Motljusbilder är ju svåra speciellt om det är något som man vill ha lite tydligare, jag brukar prova med upplättningsblixt men det fungerar ju inte på soluppgångar tror jag. Ha det gött.

Kommentera

