Nytta med nöje

Tulpan2

I helgen har vi förenat nytta med nöje. 

Det började med att maken byggde en ljugarbänk som han gått och funderat på ett bra tag. Som tur var så blev det fint väder, så det var ganska skönt ute.

Ljugarbänken

Så här blev bänken och den tänkte vi placera på baksidan av huset, där solen kommer tidigt på våren. 

Ljugarhörna

Nu blev det ju lite spill efter bygget av bänken, och då blev det ett bord också, att ställa kaffekoppen på.

Komposthögen

Sedan var det ju de där med komposthögen som skulle rensas.  Fin jord att ta vara på och lägga i pallkragen, där det så småningom skall bli potatis. 

Stolen

Sedan skulle ju jag ha lite nöje också. Det blev lite planteringar lite här och lite där.

Vita krukan Vit kanna Hjärta Fyrkantig kruka DörrhjärtaSkyltVita stolar2

Vårdagjämningen har ju varit, och sommartiden kommer inte förrän till helgen. Då flyttar man fram klockan en timma, och plockar fram utemöblerna…. men vi plockade fram våra i helgen.

Nu kan våren få komma på riktigt, utemöblerna är framtagna och……

Fågelholk

…….fågelholkarna är uppsatta, och det har redan varit visning. Snart blir det inflyttning.

Rufus

Välkommen våren!

14 thoughts on “Nytta med nöje

  1. Jag ser att du har samma färger som mig på sommaren. Vitt och rött och dessa blomlådor och blomkrukor:-) jag tycker att det är så snyggt med vitt o rött….jag har svart också till:-)) Fint ialla fall blev det hos er. Kram

  2. Men vilken fin ljugarbänk! och så fina blomplanteringar. Så som jag skulle vilja ha.. men jag är så dålig på att sköta mina blommor… Kramar

  3. Ulla,
    Ulla är ni i Sverige nu:-) men var bor ni?? Det hade varit himla kul att ses. Jag har fikat med Maggan och Catarina idag och vi pratde bla om Tyskland:-))
    Kramar Anki

Kommentera

