♫♪♪♫ Nu är julen slut slut ♫♪♪♫

noter

Jaa, det var julen 2013, en annorlunda jul för oss som nästan alltid (utom två) varit i Sverige tillsammans med barn och barnbarn. Lite trist att inte ha dem nära sig, men de är ju vuxna nu och har  sina egna liv. Så det är en ny epok i våra liv, så denna gång valde vi bort Sverige och det har inte varit fel det heller. Vi fick ju 14 dgr tillsammans allihopa här nere…….man kan ju inte få allt.

Maken har haft ont i ena örat, så idag fick han åka till Clinica och få behandling. Han blev skjutsad upp till Bangkok Hospital i Hua Hin, så det skulle ta några timmar. Under tiden tog jag moppen och åkte ut på en fotorunda.

Vägen ner till havet

vägen ner till havet

Jag tog vägen förbi stranden där vi brukar sola och äta lunch

Barnvagn på vår strand

Vår strand

Det är tungt att dra en barnvagn i sanden…..

Många matstånd på stranden

Det är nästan alltid fullt på matställena på stranden…..

Matbord på stranden

Det fanns en ledig plats till mig också

Här är så fint på kvällen, då tänder de upp röda lyktor på standen och folk samlas och äter..

Rosa trehjuling

Många familjer åker tre-hjuling

Överallt åker de trehjulingar i alla dess färger och modeller fullastade med familjer….

Matbord på stranden2

Färgglada parasoller

Här ser vi de röda lyktorna som tänds på kvällen……

Åker förbi och hejar på No

Här hos No har jag varit ett antal gånger och fått massage och blivit fin på både händer och fötter.

Åker över järnvägen

Passerar järnvägen där man måste vara observant , visserligen går tåget bara en gång/dag, men man vet aldrig…..

Kör förbi templet

Det finns ett tempel på var sida om vägen, lika vacka båda två…

Ölandstok?

Neej, det är klart att det inte är en Ölandstok, men den är väldigt lik den i busken men inte så lik i blomman

Ingen Ölandstok inte

Stor klase bär

De här bären växte högt upp i ett träd, har sett dem i många träd, men vet ej vad det är för bär

en röd Bouganvilla

Rosa Bouganvilla

Colibri, ytterligare ett semesterboende

Det finns ett antal inhägnade områden som bebos av nordbor, övervägande svenskar.

Tupp och hans hönor

Nu har jag kommit en bit bort mot den gamla fiskhamnen. På vägen dit får jag stanna för att släppa över tuppen och hans harem, som består av ett antal svarta hönor

Fiskehamnen

Jag tror att de har flyttat på alla båtarna till en yttre hamn.

Nu vänder jag moppen hemåt, för nu meddelar maken att han är på väg hem, nu väntar lunchen.

Ny blå

Dessa vackra blommor…..

Är snart tillbaka……

12 thoughts on “♫♪♪♫ Nu är julen slut slut ♫♪♪♫

  1. Jag hade en Cresent moped som jag körde 18 000 km med, när jag var i mopedåldern. På alla dessa km kom jag aldrig i närhehen av så mycket vackert, som du visar. Vilken runda du gjort med så mycket festligt och vackert.
    Ps. När julpacken stängt för året, dagarna innan jul, brukar jag gå genom lagret och sjunga samma sång, Nu är glada julen, slut, slut…men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän…för det har han lovat. God fortsättning & kram.

  2. Tuffing att åka iväg själv, fast du hade förstås många av oss bloggare med därbak hihihi
    Fina bilder du tog på färden. Bärklasen, kan det vara palmnötter mån tro?
    Kram

Kommentera

