Växlande väder i Huay Yang

Vit Orkedee

Nu har vi varit här i två veckor och vi har haft sol, skyfall och åska som jag inte har varit med om förut. Här är en hel del svenskar, som vi lärt känna. Några har åkt hem men, men återkommer i februari. Men många är fortfarande kvar.

LghJa nu har vi flyttat in i en lägenhet och nu bor vi här i Huay Yang, ca 15 mil söder om Hua Hin. Detta blir vårt 6:e boende sedan vi åkte hemifrån. Det har varit bra boende överallt. En gång bytte vi, och det var på Koh Samet på grund av att vi ville närmare stranden. Nu blir vi kvar här december månad, sedan vet vi inte vart vi åker.

Bananer i träd

 Kokosnötter

Bananträd och kokospalmer finns utanför vår balkong på baksidan. Det är små bananer som är mycket sötare än de vi brukar äta hemma.

Fiskehamnen

De här är den lilla fiskehamnen, lite ”brötit” och charmigt, så länge jag inte behöver åka med.

Under korkeken

Här är vår plats under korkeken när vi solar och badar. Här står våra stolar fastkedjade och här finns bord att sitta och äta vid. Lilla bron

Den här bron moppar vi över nästan varje gång vi skall ut och äta.

Lunchtime

Äntligen lunchtime, det sägs att det finns ca 50-60 restauranger här i Huay Yang. Vi har bara hunnit med ett 10-tal, alltså många kvar ännu.Översvämning

Den dagen de åkte upp till golfbanan (vi åkte inte med denna gång) regnade (skyfall) åskade och blixtrade det , körde Torgny mig till massagen. När jag var färdig så gick det inte att gå ut, så det var lika bra att göra både manikyr och pedikyr när jag ändå inte kunde gå ut. Det var väl bra att jag blev riktigt ompysslad en dag som denna. Så det såg ut efter allt regn…..

Träsk

Vägarna var inte framkomliga på vissa ställen, så vi fick ta en omväg hem. Uppe i Hua Hin på golfbanan hade det inte kommit en droppe…..

Chang Corner

Nu är det lördag igen, och det innebär V75 på Chang Corner. Uppladdningen börjar 15,00 för att spika ihop ett system som skall ge 7 rätt. När alla är överens och ”alla hästar är hemma”, så åker vi hem och återkommer ca 20,30……

Nu blir det spännande, storbilds-tvn är påslagen, ölen och tilltuggen är framdukade…..när sista löpet är färdigt på Jägersro, så har Tjejligan 5 rätt, och det har killarna också……thjiiiiit också…..det sprack redan i första…….men sååååå trevligt. I dag var vi ca 20 personer som hoppades på att alla miljonerna skulle gå till Thailand…….

Herrtoalett

De här är en herrtoalett som finns hos Jack’s restaurang. Maken ropade på mig att jag skulle fota, (han stod vakt). Det är 3 storlekar, en för barn, en för tonåringar samt en för vuxna. Snyggt och prydligt……

Pol 2

Idag slappar vi vid poolen med en god bok. Det blåser och det går stora vågor så vi får hålla tillgodo med poolen, helt ok……

Ulla på balkongen

Måste posera lite på balkongen, tyckte att färgerna stämde så bra med bouganvillan.

Orkidee på Koh Samet

Denna fantastiska blomma som heter orkidee…..när städerskorna har varit hos oss, står det en stor bukett orkideer på bordet, samt blommor som ligger på toaletten och lite varstans’ i lägenheten.

orkide6

Må bra i advents tider med glögg och pepparkakor!

20 thoughts on “Växlande väder i Huay Yang

  1. Men så skönt ni ser ut att ha det:) Hos oss är det nog inte lika varmt som hos er:) Vi har haft snö o blåst idag. Men snö behöver ni inte oroa er för…ha det skönt o njut även denna 1:a advent. Kram

  2. Kul att du tittar in hos mig i Lyan! Roligt att följa din/er resa. Jag firade advent med middag hos goda vänner så det blev en trevlig dag det med. /M

  3. Ja Tahiland är underbart och när man ser hur bra ni har det så får man väl satsa på någon Harry Boy och hoppas på vinst. Kram

  4. Skönt verkar ni ha och bra att bli ompysslad medans det regnar.
    Vilken fin golfbana ni var till, blir riktigt sugen på att spela.
    Kram Yvonné

    • Jag unnar mig massage 3 ggr i veckan för att få bukt med min rygg och du skall veta att det gör gott. Det är ingen vanlig ”go massage” utan hon går på mig och min rygg……..underbart
      Kram till dig!

  5. Vilken fantastisk övervintring ni gör! Skulle var spännande att höra om skillnader/likheter med att övervintra i Thailand kontra Spanien/Portugal/Marocko med husbil :) Ha det fortsatt fint
    Kram

    • Jag har tänkt på det också Anette, skall göra en sammanfattning när vi kommer tillbaka till Sverige efter vår övervintring. Så här långt så saknar vi husbilslivet lite grann……kanske pga att vi läser om våra bekanta som övervintrar i Europa. Kram/Ulla

  6. Ser verkligen helt underbart ut… många härliga bilder! Gillar herrtoaletten med olika storlekar… lite annorlunda :)
    Här hemma just nu… 8 minusgrader och mulet och det sägs vara lite mer snö på väg…
    Ha det fortsatt skönt!

Kommentera

