En dag på Black Mountain

Orkie2I kväll blir det att ställa klockan före tuppen, för det blir avfärd till golfbanan Black Mountain kl 07,15 från vårt område Dolphin.

Det tar med taxi ca 2 timmar, så det blir frukost på golfbanan.

Vi var framme vid golfbanan vid 9-tiden, där väntade 4 st caddies. Det finns ca 180 caddies på golfbanan, och alla är tjejer.

KlubbhusetEn magnifik anläggning…….

4 fyra bilarHär står bilarna med sina caddies och väntar på oss. På med bagarna sedan iväg för att få lite frukost, innan vi tar banan i besittning.

2 caddiesHär väntar min och Eva-Britts caddies på oss.

Utsikt från klubbhuset

Utsikt från frukostbordet…..

Golfbanan

En fantastisk fin och välskött bana som vi gärna återkommer till.

Letar bollar

Undras vilken boll de letar efter. Killarna gick efter oss, så jag förmodar att det är någon av deras boll som är borta. Tjejer brukar inte behöva leta efter sina bollar……….

Togga2

Både jag och maken var mycket nöjda med våra tjejer. Min caddie läste greenerna så bra att jag blev bäst i gänget idag. Efter en fin runda som tog ganska exakt 4 timmar, var det dags för en titt i shopen och en välförkänt öl till lunchen.

Toaletten

Så här fint var det på damernas omklädningsrum/toalett, mycket smakfullt.

Dags att sätta sig i taxin och åka de ca 11 milen hem igen. Det blev en oförglömlig dag i en temperatur som var runt 32-34 grader. Kände mig lite yr trots att jag druckit litervis med vatten. Hemma igen strax före 18,00…..med stopp för att köpa en öl som färd-dryck och ett stopp för att köpa frukt i massor…….. mango, clementiner och ananas.Ananas

ClementinMango

Vi orkade faktiskt att moppa iväg och äta lite mat, innan det var dags att lägga huvudet på kudden, för nu var jag trött.

Orkide5

 

Vi hörs snart igen!

28 thoughts on “En dag på Black Mountain

    • Ja, den här banan var vacker, många är det som åker upp till klubbhuset och äter både lunch och middag, just för att det är så vackert.

      Jobba inte för mycket nu i dessa tider!

      Ha’ de’ bra!

  1. Kul att ni gillade golfbanorna. Själv avstår jag gärna från sådana strapatser :) Fast får jag åka golfbilen runt och det fläktar så hade jag nog kunna stå ut med värmen. Ha det gott och stor KRAM.

  2. Vilket underbart ställe! Nu förstår jag mig inte riktigt på det här med golf och golfbanor. Men jag tycker det ser väldigt fint ut. Och i den värmen hade jag nog inte varit bara lite yr.. Lite yr det är jag redan vid 25 grader :-)
    Dumplingsdegen är gjord på vetemjöl och vatten och kan fyllas med allt möjligt. http://www.ica.se/recept/matskolor/forratt/dumplings/ Och jag kavlade nog inte ut degen tillräckligt, skulle varit tunnare, därför blev de heller inte så snygga som kockarna visar.. Men övning ger färdighet :-) Håller med dig mina ser mer ut som kroppkakor. Ha de Gott i värmen.

    • Det var varmt, men åker man bil så slipper man gå så mycket. Värmen tar på krafterna.
      Ja, nu har jag läst receptet. Det var ju inte som jag trodde. De ser goda ut och var säkert det också.

      Ha’ de’ bra!

  3. Nu har vi sett var ni golfade! Så underbart det ser ut ,undrar om man kommer att spela på en sån nån gång! Man måste ha drömmar!!! God natt!

    • Klart att man skall ha drömmar…… vi kan ju alltid ta en tur till Hills eller Sands golfbana. Det är väl inte att jämföras med Black Mountain, men ändå……

      Många kramar och tack för samtalet!

  4. Men vilka fina golf bane bilder:) vi spelar inte golf, det sägs att om man börjar kan man inte sluta:-) visst gäller det att tricka ordentligt när ni är där det är varmt. Ha det fortsatt trevligt. Kram/D

  5. Det är nog sant, att har man väl börjat så är man fast. Ja det är varmt och det går åt mycket vatten. Man känner inte att man är törstig….. det är det som är det värsta, därför kan det bli för lite vätska…….Kram

  6. Tack för din kommentar hos mig. Kul att du tittade in hos mig, alltid roligt med någon ny läsare. Vore trevligt att veta hur du hittade min blogg?
    Så fina foto du bjuder mig på från ett land jag aldrig kommer till av olika orsaker, bla gillar jag inte att flyga. Ha en trevlig dag !

  7. Man blir lite avundsjuk, men passa på och njut. Här hemma börjar kylan komma. Minus 9° i morse isen, om än tunn täcker nästan hela sjön. Mer kyla så kan vi åka skridskor. Kram till er båda från oss båda.

    • Hej på er,

      Ni vände för att det var så varmt nere i Portugal. Det är ingenting mot denna värme, 32-34 grader och att spela golf i den värmen är ingen höjdare, även om man åker bil. Koncentrationen är inte på topp……. Kvällarna är ju underbara då är tempen nere på 20-25 och det är riktigt svalt.

      Hoppas ni mår bra och har det bra, så hörs vi! Hälsa hustrun!

  8. Tack för kommentar och kram… nu måste ju livet gå vidare även om en god vän saknas…
    Spelar inte golf, utan är ju en riktig ”skogsmulle” som hellre går i skogen med svampkorg och kamera – men det ser väldigt trevligt ut där ni är. Passa på att njuta av värmen, golfen och allt annat :)
    Kram

Kommentera

