Andra familjeveckan är till ända…….

En dag åkte alla utom jag och maken ut till Koh Samet. Med speedboat tar det ca en halvtimme. Vi däremot moppade in till Ban Phe till ett akvarium samt åt lite lunch på en fiskrestaurang.

Akvariet - utsidan

Ingång till Akvariet inget särskilt att se, lika fint vid Havets hus i Lysekil och Universeum i Göteborg.

Fisk, räkor på fiskrest.

En fräsch och god lunch åt vi på en fiskrestaurang i hamnen.

Tanten med krabban

Den här damen satt och rensade nät från krabbor och band upp klorna. Vilket jobb, näten blev trasiga av att klorna hade fastnat. Så männen satt vid sidan om och lagade dem.

Punka på moppen

På hemvägen fick vi punka på moppen, bara att ringa till Ingo som sitter på expeditionen. Han kom ganska snart och hämtade upp både oss och moppen. Den skulle vara färdig till dagen därpå, och det var den.

Orkideer

Orkideer finns överallt. Dessa stod på vårt bord när vi åt lunch. En dag moppade vi iväg till en strand lite längre bort Ocean Blue, där vi badade och åt lunch.

Stranden

Stränderna är lika fina var du än åker, förutom inne i städerna och byarna. Här en strand på Koh Samet.

Stranden på Koh Samet

En dag tog vi speedboat till Koh Samet och en strand där de andra hade varit på två dagar tidigare.

Lunch på Koh Samet

Lunch på Koh Samet med ungdomarna innan de flyger hem.

Tuppen

”Tänk när tuppen äntligen kom, hönsen blev om galna dom, vilken kam har har! nu står den, vilken näbb……… den är nog hård den”

Den här tuppen kom på besök när vi satt och åt lunch på restaurangen Ao Wai på Koh Samet.

Robert, Ulfs avfärd

Nu var det dags för hemfärd för denna gång. Alla tyckte nog att vi hade haft en fin semester tillsammans. Återstår två nätter i Bangkok…..

Mia, Hanna och Bert

Här är vår nattvakt som går omkring på kvällar och nätter. Han blev så förtjust i våra barn att vi fick ta ett kort på dem, plus att han tog ett kort med sin kamera för att föreviga tjejerna.

Orkidee2

Orkiderna har de hängt upp i alla träd, även hos oss på Safir Village.

Nu har alla barn och barnbarn åkt hem till vardagen, och vi fortsätter vår resa i Asien. Till helgen åker vi till Kanbodja och Angkor Wat. En resa som består av två nätter och tre dagar. Då kommer nya inlägg från den resan.

Tills dess må så bra där hemma!

Det finns många orkideer överallt, men lotusblomman är nationalblomman.

Lotusblomma

Vi hörs snart igen!

7 thoughts on “Andra familjeveckan är till ända…….

1. Bilderna gör verkligen att man längtar dit och till den goda maten mums mums. Nu får ni ladda om och åka vidare och vi hänger med er hihihi.
    Ang förkylningen så gjorde jag som du skrev, inte var det gott, men jag vaknade faktiskt i morse utan öron o hals ont! Känner mig bättre idag och ska kanske pina i mig en ”stänkare” i kväll igen usch.
    Ha det fortsatt bra
    Kram

2. Ja det ser ut som ni har det väldigt bra :) Vattnet och stränderna ser inbjudande ut. Hoppas att nästa tripp till Kambodja blir bra, väntar med spänning på det inlägget.
    (Tur ni inte var med på den turistbåt, som sjönk i närheten av Bali Hai Pir i Pattaya och ön Koh Larn.) Saknar er här nere. Kram