Fulgencio – Bodegabesök

Efter att ha beskådat flygträningen i San Javier och hämtat tvätten, så åkte vi upp till ställplatsen i San Fulgencio, mellan Torrevieja och La Marina. Det är alltid trevligt att komma till platser som man känner till, och där man blir trevligt bemött. Det blir man på San Fulgencio. Där stod redan ett 20-tal husbilar där, bl a svenskar som vi tidigare hade mött nere på Solkusten.

Ställpl San Fulgencio

Ställplats  San Fulgencio

En fin och gemytlig ställplats och lagom stor. Vi kom lite sent och det blev inte mycket mera gjort den dagen.

Bodega i La Marina

Dagen därpå cyklade vi in till La Marina för att besöka bodegan och äta en Tapas. Här köper folk vin på plastflaskor, som man tappar direkt från vinfaten.

Maken fyller vin

Det gjorde även vi, åt Tapas och fyllde våra plastflaskor med Abuelo Reserva, ett rött vin som vi tyckte var gott.

Efter att ha fyllt vin och ätit så cyklade vi vidare ner till La Pinet, där vi mötte våra vänner Annica och Janne. Där blev vi bjudna på mat, och vi blev sittande till sent på kvällen. Det hade blivit mörkt när vi cyklade hemåt med ficklampa och pannlampa till ställplatsen, som var ca 3 km bort.

En fin regnbåge

Vänstersidan

Så stark

Högersidan

Idag har vi vänt upp och ner på allt inne bilen. Städat, tvättat plädar och lite annat som vi inte tvättar så ofta. Det tog hela dagen i anspråk. I morgon skall vi träffa kompisarna för att åka upp till markanden i Guardamar och ställa oss på en parkering för att lättare komma in.

På kvällen började det regna och åska. Jag gick ut med kameran och vad får jag se, halva campingens befolkning stod och beskådade regnbågen, som man såg både början och slutet på. Mig veterligt har jag aldrig sett början och slutet på en båge förut, så det var första gången, (glömde önska mig ngt).

Det syns även en båge till på yttersidan. Har aldrig sett sådana starka färger tidigare. Hade behövt ett objektiv med vidvinkel, för att få med hela bågen.

Kvällshimmel

I morgon träffas vi för att köra till marknaden i Guardamar, men först en titt på marknaden vid Lidl. Inget köpt bara lite grönsaker. På plats uppe i Guardamar blev det helstekt fläskfilé och ett parti Sequense samt allsång med Taube som tema. Det blev morgon innan vi kröp ner i sänghalmen.

Så bra att vi står nära marknaden och kan sova ut i morgon.

Så trött, det var länge sedan vi var uppe till solen gick upp……….

8 thoughts on “Fulgencio – Bodegabesök

1. Tur att n är unga och starka och orkar att hålla igång som ni gör!! Numera är vi ovanligt trötta på kvällarna och tror att det beror på att vi njuter av att vara ute och har hittat lite vårvärme. Vi orkar inte med för mycket nattaktiviteter längre, men beror förmodligen på vem man är vaken tillsammans med, eller? Ni verkar ha kul och då glömmer man ju all trötthet också. Idag är första dagen som det har varit 15-16 grader varmt. Lite ovanligt för oss. Ha det så gott och kramar 3 M

2. Oj vad mysigt få stå sådär tillsammans med andra husbils folk..och sen är det varmt dessutom. Härligt. Vilken fin regnbåge. Den såg så skarp ut:) Hoppas ni hittade skatten:))

• Ja, det är väldigt trevligt att stå tillsammans med likasinnade…tänk vad sol och värme kan ta med sig……..Nej, inte den skatten, jag har redan en som är ovärderlig…………….