Golfkompisar – Påskfirande

Vi lämnade La Azohia för att köra upp till Los Alcazares och våra golfkompisar. Det var ju ett tag sedan vi träffades nu, och snart skulle de flesta åka hem.

Vi åkte genom Cartagena, därefter AP7 och sedan N332 till Los Alcazares. Vi körde direkt till golfbanan och parkerade för natten. Dagen därpå hade vi kontakt med våra vänner, vi skulle träffa dem på Mar Menor.

Efter att ha umgåtts, ätit middag, gått på marknader, ätit Tapas  och cyklat på välbekanta gator och på strandpromenaden, så var det dags att skiljas igen.

Tack alla, för några trevliga dagar tillsammans, vi ses snart igen.

Nu var det dags att åka en bit norrut närmare bestämt till Torrevieja för att träffa ytterligare vänner. Tack Alice och Hans-Åke för en go’ kväll tillsammans.

Nu var det dags att träffa våra husbilskompisar Maggan & Ingemar för att fira Påsk tillsammans. Vi hade kommit överens om att träffas uppe hos Trini på Camperpark Huerta de Murcia.

Men innan vi lämnade Torrevieja så åkte vi till Nordiska Köpcentrat för inhandla lite påskmat. Det blev lite sill, lax, kaviar och hårt bröd.

På väg till Oruela

På väg till ställplatsen

Nu är vi på väg upp till Trini för att fira Påsk

Infart till Camper Park

Infart till Camperpark

Tuppen har kommit fram

Tuppen har hängt med i husbilen sedan vi köpte bilen.

När vi kom fram på Skärtorsdagen så var kompisarna redan på plats. Vi hade bokat plats, och tur var det för det var fullt.

När man anländer till ställplatsen så får man en kasse citroner som är plockade från träden runt om.

Citroner finns runt hela campingen

Citroner finns runt hela ställplatsen

Citronkvist med nya knoppar

En klassiker

Långfredagen gjorde Maggan den berömda paellan. Det blev en fin eftermiddag med en god drink före maten.

Påsklunch

Påskmiddag

Så idag var det vår tur att fixa maten, det blev lammkotletter, potatisgratäng samt ett gott vin till det, men innan middagen hade vi hunnit med en lunch med sill och Janssons frestelse. Det var ingenting som saknades på påskbordet.

Underhållning med dans

I morgon söndag är det marknad uppe i Rojales och vi har bestämt att åka upp till den. Den anses vara den bästa här på kusten.

Påsken slut för denna gång

Efter att ha gått några timmar och handlat både det ena och det andra så skiljs våra vägar igen. Vi skall åka tillbaka till Los Alcazares och träffa andra vänner.Vi säger hej till Maggan & Ingemar än en gång. Detta var nog sista gången som vi träffas i Spanien för denna gång.

Vi träffar våra vänner och vi får en trevlig kväll tillsammans i San Pedro. De är här på long staying inkl golf, och åker hem i mitten på april.

Återigen är det marknadsdags, denna gång i San Pedro tillsammans med vännerna.

Efter att ha gått några timmar inkl lunch, så var det dags att säga hej.

När vi gjort några ärenden så åkte vi ner till stranden och ställde oss för natten, tillsammans med många andra bilar. Vi tog en cykeltur för att lämna in tvätt, som vi får hämta i morgon.

När vi hämtat tvätten så styrde vi kosan mot La Marina och ställplatsen Camper Park San Fulgencio. Här står vi nu eftersom det skall bli sämre väder i helgen.

Las Colinas

Golfbanan Las Colinas körde vi förbi. Vi spelade där i fjol och tyckte det var en kanon bana.

Idag åskar det och regnar i La Marina

7 thoughts on “Golfkompisar – Påskfirande

1. Herregud, vilket späckat schema, men det är av det positiva slaget och då tycks man orka hur mycket som helst. Det är ju alltid roligt att träffa vänner och det berikar hela,tiden. Men det barockast fina bilder även idag. Vi,letar för,fullt,efter våren,och har i alla fall kunnatära lunch och ta en öl på uteservering här i Tyskland. Det verkar lovande, men är fortfarande kalla vindar. Ha det så gott! Kramar 3 M

• Så kul att ni kommit iväg med Mysan och att det kanske är lite varmare nere i Tyskland. Idag har vi haft ca 20 gr och sol, men lite kyligt på natten ca 10 gr.

Ha det skönt på en resa!