Flygträning i San Javier

Onsdagen den 3:e april – Los Alcazares

I väntan på att tvätten skulle bli färdig, så åkte vi ut till golfhotellet och parkerade, vi skulle få vänta på tvätten en timma, Under tiden åt vi lunch och jag fotade en flygträning. Det ligger en flygplats i San Javier, och de hade någon form av flygträning, som pågick i ca en timma.

Vet inte vad det är för slags plan

Vet inte vad det är för slags plan

Detta vet jag inte vad det är för ett slags plan

Detta vet jag inte vad det är, kanske ett passagerarplan

Formationer

Formationer

Alla 7 på plats

Alla 7 på plats

En ring

En ring

Ett hjärta?

Försök till ett hjärta?

Ett nytt försök

Nu är de bara 4

Vet inte vad detta kallas

Vet inte vad detta kallas

En hake

En hake, 6 st

Det fattas ett plan

Det fattas ett plan

Vattenfall

Vattenfall

Fin båge

Fin båge

Avslutning med röd rök

Alla plan avslutar

Sista rundan

Undrar vad det är för slags plan

Undrar vad det är för slags plan

Röda och fina

Röda och fina

Landningsställen är utfällda

Landningsställen är utfällda, klart för landning

Jag fick en fin timma tillsammans med flygplanen, tog nog ca 100 bilder hälften är bortsorterade. Trevligt var det.

Vi hörs en annan dag!

14 thoughts on “Flygträning i San Javier

  1. Jättefina bilder Ulla, bra jobbat, på ett vanligt fotojobb brukar jag ta mellan 500-600 bilder som sedan bantas ner till hälften eller mindre så du fick bra utdelning på dina 100 :)

    • Du är ju proffs tjejen, det är liiiiiiiiiiite skillnad. Jag tog faktiskt 182 bilder, jag kunde inte med att tala om det. Maken tycker jag rensar bort dåliga bilder alltför sällan. Det är lätt att ta, men tråkigt att rensa. Hur är vädret borta på andra sidan Atlanten vid denna tid på året?

      Kram till Dig tjejen………..

  2. Härliga bilder som värmer ett gammalt flygarhjärta. Skulle gärna varit där och tittat, tröttnar aldrig på uppvisningar trots att man varit på åtskilliga runt om i världen genom åren. Så vitt jag kan se så är det spanska flygvapnets uppvisningsgrupp. Förmodligen har du sett en träning där dom skolar in nya piloter, positionerna och de stora bitvis ojämna avstånden är inte typiska för en väl intrimmad uppvisningsgrupp, men imponerande är det ändå. Normalt missar inte uppvisningspiloter ett hjärta på det sätt som på din bild. 3M (Mats)

    • Hej, jag har sett fram emot din kommentar, för att få det beskrivit för mig vad de har gjort och vilka de var. Att de missade hjärtat, då förstod vi att det måste var någon form av träning. Det kan nog vara så att det är flygvapnets uppvisningsgrupp. De gjorde också andra grupperingar som vi inte tyckte var proportionerliga till varandra, men jag är inte så kunnig som du, därför var det roligt att du kunde analysera bilderna. Det är alltid trevligt med flyguppvisningar, även om detta inte var det. Vi sa att……….. de har säkert roligt dessa ungdomar som förverkligar sina pojkdrömmar. De var väldigt fina plan, läckert röda. Tack för upplysningen.

      Ha’ det så trevligt på Er Tysklandsresa!

    • Ja, den var läcker och de tränade så länge så det blev närmare 200 bilder. Vi har det bra, nu kommer vi med värmen för nu är vi på väg norrut. Skall bara ta med oss lite tulpaner också, men sen’ kommer vi………..

      Din blogg följer jag konstant…………….

Kommentera

