Marocko nästa……….

Kamelritt

Ja här står vi nu på en parkering nära Lidl, och har köpt biljetter till Afrika. Så i morgon bitti kl 10,00 går färjan till Tanger.

Hit kom vi i går och dess för innan låg vi på en camping i Estepona. En jättefin camping nära havet.

Innan vi installerade oss på campingen, åkte vi en tur upp till Benahavis. Orten är känd för sin goda mat och där finns även restaurangskola. Vi tänkte vi skulle hitta ett ställe att äta på, men så blev det inte.

Trånga gränder

Här försökte vi komma igenom den smala gränden, men vi fick backa tillbaka och det var inte det roligaste. Jag kunde inte öppna bodelen det var en stenvägg utanför, däremot kunde jag åla mig ut genom passagerar dörren. Jag kunde lotsa bilen med maken vid ratten, backandes uppför och ut ur gränden, och nu började det lukta bränd koppling, (det var uppför-baklänges). Vi fick en liten repa på vår markislåda, (bergväggen var i vägen) och vi var tacksam att det inte blev mera.

Fin häck

Hur som helst, vi redde ut hela situationen, tur att maken är lugn som en filbunke. Det småregnade och vi såg ingen restaurang som motsvarade de uppgifter som vi fått., så vi vände tillbaka mot kusten. Och nu ställde vi kosan västerut mot Estepona.

En slingrig väg tillbaka till kusten

En slingrig väg tillbaka mot kusten

Här har vi checkat in på Bella Vista Camping, en relativ ny camping som har allt.

En fin camping med regnbåge

Så var det dags att utforska närområdet bl a strandpromenaden. En svensk bil står en bit i från oss, och har informerat oss var vi kan cykla för att få se så mycket som möjligt.

Cykeltur på stramdpromenaden i Estepona

En väldig fin strandpromenad som vi cyklade på.

Mosabänkar efter hela strandpromenaden

Mosaikbänkar efter hela strandpromenaden

Dessa bänkar av mosaik stod utefter hela promenaden. Det var motiv av olika slag. Detta föreställer hamnen. Det fanns mellan 10-15 bänkar, den ena finare än den andra.

Strandpromenaden

Fyren längst ut på pien

Fyren längst ut på piren

En fin Lady, välpolerad och fin.

Det är mycket man får uppleva under en cykeltur.

Tapas time

Stranden i Estepona

Stranden är vilande ännu några veckor, undrar hur det ser ut när det är högsäsong……..

Nu har vi checkat ut från campingen och kör västerut mot Gibraltar och Algeciras, där vi skall handla och köpa biljetter.

Nu skymtar vi Gibraltar klippan

Nu stänger vi av våra telefoner eftersom det är dyrt att ta emot och ringa samtal till Sverige.

Nu kör vi mot (för oss okända mål) Marocko och det skall bli spännande att uppleva en annan kultur, än den europeiska.

Ni som vill nå oss kan skriva mail, ringa på Skype eller skicka mess till oss, så hör vi av oss!

Kram till Er alla  tills vi får kontakt med  cyberrymden igen!

9 thoughts on “Marocko nästa……….

• Tack så mycket, ja få se hur mycket vi kan leverera till våra läsare…….jag fick tillsägelse av en polis att stoppa undan kameran. Kanske jag kan stoppa den lilla i fickan och låta den stora stanna ligga på golvet……..

1. Oj,oj vad härligt det ser ut! Förstår att det ska bli spännande att åka till en annan världsdel och uppleva det som det innebär. Hoppas verkligen ni kommer att tycka om det och att ni tycker det blir en ny erfarenhet med husbilen. Herregud, vilka fina bilder och vad mycket roligt ni upplever. Vi ska inte bråka i fickan, det lovar vi, så även om fickorna är för trånga, så kanske vi kan sitta någonstans i husbilen en stund. För med vill vi den saken är klar. Var nu riktigt rädda om varandra och hoppas överfarten inte blir för gungig, för vi har lätt för sjösjuka, i alla fall jag. Stora kramar till er och ha så kul. 3 M

• Överfarten gick utan gungning. Hittills har allt gått bra, tullen tog ju lite tid, men ok. Än kan ni hänga med, än är det ingen fara. Det kanske blir lite mindre bilder bara. Kram

2. Vilka äventyr ni är ute på, jag vet hur det är att köra in i småstäder med trånga gator, gjorde det med husvagn nere i Spanien någonstans, med hjälp av polis som fick bort ett antal bilar så kunde vi komma vidare.
    Väldigt fint därnere inte undra på att pengarna tagit slut med sådana utsmyckningar.
    Förstår bara inte hur vi ska hinna med allt men vi får ta en bit i taget. Lycka till i Afrika och Marocco, ska bli intressant höra, hur det är där med ställplatser o campingar.
    Ha det gött. Kram.
    PS. Som följare borde jag ju få mail om ny blogg men det har inte funkat denna gång, rutan för följer är ibockad i alla fall. DS.

3. Ser underbart vackert ut där nere i Spanien,för vår del så skulle det nog räcka med att
    vara där och cirkla runt och även in i Portugal !!

Ha det gott och vi följer er….Kram/Rolle o Carina.