Moseldalen

Lördagen 6 oktober –  torsdagen 11 oktober

Efter att ha kört av färjan och kört till Oldesloe för natten, så vaknade vi av att det var marknad utanför vår husbil. Vi åt frukost och inväntade våra vänner för vidare färd längs autobahn.

Nu åkte vi mot Mosel, på vår väg stannade vi i Holdorf och övernattade. Därefter fortsatte vi till Ernst, där vi hittade en fin ställplats. Den var ganska välbesökt, men vi fick plats nära restaurangen, så varför inte gå och äta där på kvällen. Och så blev det.

Idag stannade vi till i Goncourt, en ställplats som vi tidigare har stått på, och som vi tycker är fin. Man står intill floden, inga faciliteter förutom tömning och påfyllning.

Så här ser hela Moseldalen ut.

Många fina pumpor utefter vägen, snart Hallowen?

Fina höstfärger efter vägen och Mosel.

Pråmar såg vi gott om på Mosel.

Fina stenmurar efter vägen.

Den här fina grönbeklädda cykeln stod vid infarten till ställplatsen St Pourcain-sur-soule.

Man får se mycket efter vägarna. Detta är en rondell på vår väg till Medelhavet.

Nu har vi lämnat Moseldalen och även Luxenburg, där vi har tankat diesel som alla andra.

Vi hörs snart igen!

3 thoughts on “Moseldalen

• Hej Anita, tur att det är proffs som är inne och läser bloggen oxå, så att man kan få lite tips. Tack så mycket, du har så fina porträttbilder, fina modeller oxå. Kram till dig från mig!