La Marina – Benidorm – Alfas del Pi

Tisdagen den 20 mars – tisdagen den 27 mars

Idag tisdag har vi flyttat oss till ställplatsen  Oasis i La Marina. Vi behöver ström samt lämna in tvätt. På em kom Lorentz och Yvonne på besök, de låg på ställplatsen bredvid. Kvällen avslutades med kortspel.

Onsdagen cyklade vi alla fyra in till La Marina för att leta cachar, och vi fann vår första cash.

Torsdagen ägnades åt marknad, vi cyklade dit, det var inte så långt ca 5 km tor. Det blev lite inköp, samt lunch på torget innan vi hämtade tvätten. Därefter hem till ställplatsen.

Fredagen blev vi bjudna till Torrevieja till våra vänner Alice och Hans-Åke, Lorentz och Yvonne var redan där. Det blev knytis och en mycket trevligt kväll, innan vi gick ut till våra bilar och la oss för natten.

Lördagen åkte vi tillbaka till La Marina, eftersom vi skulle gå på ”Citronmarknaden” på söndag.  På eftermiddagen så åkte vi fem bilar till marknaden för att stå en bit utanför avspärrningarna.

På kvällen samlades alla inne i Annicas och Jannes bil. Det blev ”Allsång i husbilen”

Berit stod för musiken och vi för sången, hon kan även hantera en Ukulele.

Det blev en sen och trevlig kväll för oss alla.

Klockan 8,15 vred alla om nycklarna  och vi körde in till parkeringen. Därefter åt vi frukost och gick in på marknaden på förmiddagen.

Efter att ha travat i några timmar och ätit lunch, så var det dags att åka till en övernattning. Denna gång blev det Guardamar och gatan intill stranden, tillsammans med Annica och Janne.

Måndagen skildes vi från våra kompisar. Vi åkte till Jumilla för att köpa vin. Vi hade sålt vårt vin till vännerna i Torrevieja, så vi fick åka och köpta nytt.

Detta är rondellen vid infarten till Jumilla. Den består av vintunnor, det syns att vi har kommit till vindistriktet Jumilla.

Vinstockarna står i snörräta rader, förstår inte hur de kan få dem så raka?

(Det blir lite suddigt när jag knäpper genom bilfönstret).

Vägen var fin och lite trafik, så vi var framme vid 2-tiden, strax innan de stängde för siesta.

Efter att ha handlat och stannat på en parkering för att äta lunch, så fortsatte vi mot Benidorm.

Vi tog RM 427 mot Monóver. Tog av på A31 mot Alicante, därefter kustvägen norrut på N 332.

Här står han, Ferdinand på berget utefter vägen mot Benidorm.

Här ser vi klippan Punta de Llevant, och då närmar vi oss kusten och Benidorm.

Nu börjar vi närma oss Benidorm. Skylinen är nästan som Manhattan, så många höghus har vi inte sett på spanska kusten.

Vi körde inte in i Benidorm, utan körde N332 runt staden.

Jag fick inte maken till att stanna dennna gång heller, men det får bli som det blir.

Nu tog vi siktet på en ställplats som vi inte hittade i fjol. Och denna gång hittade vi den.

Vi trasslade oss in till ställplatsen Alfas del Pi, norr om Benidorm.

Här stannar vi ett par dagar. I morgon tar vi fram cyklarna. Det är marknad i Altea.

I dag tisdag tog vi ner våra cyklar och en karta som vi fått på ställplatsen. Nu skulle vi cykla en bra bit, och det var backigt må jag säga. Men till marknaden kom vi. Lunch åt vi på en restaurang på hemvägen. Vi kom hem med en matta som vi skall ha under bordet.

Mycket annat blev det inte, men en tur på 1,2 mil.

I morgon tänker vi bryta upp, vet inte riktigt hur långt vi skall åka i morgon, men vi stannar där det passar oss.

Nu väntar kudden!

6 thoughts on “La Marina – Benidorm – Alfas del Pi

1. Det var i alla fall kul att se bilderna, även de inifrån bilen, känns som man är med på resan. Kul verkar ni ha, det kan man väl se. Var rädda om er på fortsatta resan. Vi är med er. 3 M