Fortuna – Jumilla

Torsdagen 8 mars – 11 mars – strålande sol, 16-20 gr

Efter frukosten i dag torsdag fortsatte vi upp till Fortuna och utomhusbadet.Vi kom till badet på eftermiddagen. I morgon blir det bad.

På vägen fick vi se många fina och ovanliga hus.

Vi såg också ruiner som såg ut att vara väldigt gamla………….


Kan just undra vad det har varit, ser ut som det har varit kanoner i hålen?

……….. många fina anläggningar där de hade formklippt träden utefter vägen, (svårt att få bra bilder från bilfönstret)……………

  

Idag fredag har vi varit inne och badat i flera timmar. Skönt att ha ”slappat” en hel dag mad bad och massage.

 Sedan tittade vi på skidskytte.


 lördagen var det dags att fortsätta mot Jumilla och bodegan för att köpa vin.

Efter att ha inköpt vin, så skildes vi från våra vänner, som fortsatte till skofabriken i Elche, och vi  styrde kosan mot La Marina, och ställplatsen Fugliencio.

Söndagen blev en slappardag på ställplatsen, tillsammans med kompisarna som hade anlänt från Elche.

Måndagen tog vi ner våra cyklar för att trampa ner till La Pinet, där vi träffade Helena & Roland, men oj vad deras nya medlemmar hade vuxit.

Vi tänker ligga kvar här några dagar för att tvätta både kläder och bil.  Här ligger vi bra.

Visst är hon fin min kompis Tally?





3 thoughts on “Fortuna – Jumilla

  1. Vilka fina bilder! Slappardagar är ett måste och vi tror att. Kroppen behöver det också. Mysigt att kunna köpa vin så där, det brukar vi göra några gånger om året och lagra upp. Är hunden en grannes eller en besökare? Men Goa är de små liven. Men vi är nog lite partiska. Dina nallar är också riktigt ljuvliga eftersom jag älskar nallar av alla slag. Har också sängen full hemma. Hur som helst tycker jag dina är jättesöta. Ha det så skönt. 3 M

    • Tack för kommentaren. Jag lägger ner lite arbete på mina bilder, men de blir ändå inte som jag vill ha dem. Många knäpper jag genom bilfönstret, och då blir det därefter. Tally är en bekants hund som vi träffade förra året nere på kusten. När vi träffar dem lite här och där under vår resa, så känner hon igen mig. Hon kommer och ställer sig på trappan och gnyr och vill ha uppmärksamhet, hon lämnar mig ogärna. ”Rufus” min nalle har följt mig genom åren och är även med i bilen.

      Tack för att Ni tittar in!

      Ulla

Kommentera

