Utflykt in i landet

Lördagen 3 mars – onsdagen 7 mars – soligt 16-20 grader

Idag lördag har vi tittat på skidskytte samt tagit en promenad till China-affären och till stranden. I morgon startar Vasaloppet och då får vi ställa klockan, det gör vi inte ofta nu för tiden.

söndagen tittade vi på Vasaloppet, därefter åkte vi tillbaka till vårt gamla ställe, och mötte upp alla de övriga som hade stannat kvar.

Vi ligger kvar i Almerimar tills vidare. På eftermiddagen anlände Yvonne & Lorentz och anslöt sig till gänget.

När vi cyklade in till centrum så hade denna husbil brunnit på natten. Vad som hänt vet vi inte. Men det var något med ett elverk.

Måndagen cyklade vi in till centrum för att titta efter cachar, och vi hittade en också.

Två nya medlemmar till paret Helena/Roland.

Tisdagen blev det åter en cykeltur, denna gång blev det en längre tur.

Nu hittade vi 4 st cachar, vi har ju proffs med oss……..då är det inte svårt att hitta dem. Här är vi på väg upp på berget för att hitta en, och det gjorde vi.

Onsdagen lämnade vi Almerimar för att ta en tur till Fortuna – badet, samt besöka en bodega i Jumilla.

Vi åkte A7 förbi Almeria och fortsatte norrut och tog av mot Carboneras, väg N341….för att ta kustvägen upp till Aguilas.

Många fina vyer, vi var tvungna att stanna för att beundra utsikten.

Tänk vad havet lockar till fotografering.

Vi stannade för lunch söder om Aguilas, och jag jag tog en promenad till stranden och hittade många fina blommor, bl a en liten blå en……kanske en Iris? Ca 1 dm hög.

Här tar maken temperaturen på vattnet, det håller 17 grader. Han badade inte.

Efter lunchen så fortsatte vi den krokiga vägen upp till Aguilas. Vi hittade en plats nedanför AL 5105 där vi slog läger för natten tillsammans med många andra bilar, bl a en svensk.

Nu kom Cavan och jordgubbarna fram, vi tyckte att nu hade vi kört ca 13 mil, och var värda en drink med tillhörande gubbar………..Oh, så gott………

Här en bit upp från stranden övernattade vi.

I morgon åker vi upp till Fortuna och badar.

4 thoughts on “Utflykt in i landet

1. Ser underbart härligt allt utom resterna av husbilen. Men vilken underbar avslutning på en utflyktsdag med lite skumpa och jordgubbar. Lite avundsjuka blir vi faktiskt, men bara njut av livet! 3M