Ute och rullat & vänner på besök

Fredagen 6 januari – lördagen 14 januari – sol 16 – 18 grader

Trettondagen gick vi 7-hål med stavar, 23 grader kl 18,00. Därefter en fin och lugn kväll.

Lördagen spelade vi tävling som vanligt, därefter tapas  i klubbhuset.

Söndagen hade vi bestämt att vi skulle ut och rulla ett par dagar. Packade bilen och styrde kosan mot Puerto Mazarron. Där träffade vi kompisar som vi tillbringade kvällen tillsammans med.

Måndagen fortsatte vi till Calnegre via Bolnuevo där vi cyklade in till campingen för att titta och se hur den campingen ser ut.

En sådan fin camping var det länge sedan vi såg. Men ack så trångt och tätt mellan ekipagen.

Dessa klippningar talar om var toaletterna finns.

Många fina bilder från campingen. Men turen fortsatte mot kusten. Men innan vi fortsatte mot Calnegre så tittade vi på dessa raukar som vi  såg i Bolnoevo. Raukarna är ca 4 miljoner år gamla.

Resan gick utefter kusten tillbaka mot Bolnuevo men nu tog vi kustvägen närmast havet.

Vi stannade vi stranden lite längre fram efter Calnegre, hittade en fin strand där det stod några andra husbilar. Vi slog läger och stannade över natten.

Efter inspektionen av campingen var det dags för lunch………….gissa vad vi åt? Tapas självklart. Det är lätt att ta till när man vill ha något lättare, i väntan på middag.

På denna strand stannade vi en natt tillsammans med flera andra bilar.

På andra sidan vägen så lyfter killarna på plasten för att släppa in luft och ljus till tomatodlingarna. Men efter en halvtimma stänger de till igen………..

Tisdagen vände vi åter hemåt mot Los Alcazares. Vi tog vägen om Murcia och Ikéa, vi behövde lite ljus och servetter, där vi också åt lunch, hemma vid 19-tiden.

Onsdagen var det åter tävling, våra kompisar skulle komma på kvällen, men avstyrde det och det bestämdes att de skulle komma dagen därpå.

Torsdagen kom de vi lunchtid och vi åt middag tillsammans, samt att vi träffades uppe i lägenheten och åt Pil-Pil räkor. De hade mycket att berätta från deras vistelse i Svedala under julhelgen. En trevlig kväll. Vi ses längre neråt kusten. Vi kommer snart ifatt er.

Fredagen ägnades åt diverse göromål. Maken åkte iväg med min cykel som hade krånglat  med det elektriska. Jag städade och gjorde i ordning bilen, eftersom vi skall ut och åka med den på söndag. Våra kompisar från gårdagen åkte vidare neråt till Cartagena. På kvällen åkte vi i väg med några golfkompisar som vi hade bestämt med tidigare, att åka ut och äta.

Vi åkte till Bacchus och åt en väldig god middag, bestående av fisk, kött samt räkor och gott vin.

Tack Inga-Lis & Ove för en trevlig kväll………..tänk vad tiden går fort när man har trevligt…………

Taxi hem på småtimmarna…………..tävling i morgon