Golf – Hjostämma

Måndagen 8 augusti – lördagen 13 augusti

Idag måndag förflyttade vi oss igen, vi styrde åter kosan mot Tumlehed till barn o barnbarn.  Sonen från Östersund hade kommit på besök tillsammans med två av barnen. Oj oj……… vad det växer………och vi blir gamla.

Tisdagen ägnades åt tvätt hela dagen. Maken gjorde ärenden med jag tvättade. Allt fick vi inte torrt, trots att det var fint väder med lite vind.

Onsdagen åkte vi till Stenungsund för att förbereda mig för golftävlingen på torsdagen. I morgon kommer sonen som skall vara caddy till mig. Skall bli roligt.

Torsdagen ägnades åt golf. Vi startade på hål nr 16 så vi hade inte så långt att gå. Spelet gick sådär, men det berodde inte på caddyn, han skötte sig bra. Både Kerstin och jag hade glädje av att ha lite hjälp.

En fin dag för golf, men vad hjälper det när spelet inte gick så bra. Men vad gör det, när allt annat var bra. Jag tror att sonen tyckte det var trevligt med alla damer.

När vi hade sagt tack och hej till mina medspelare, så åkte vi till Dalaborgs slottsruin, där har vi övernattat tidigare. Vi var inte ensamma, där stod redan två tyska bilar.

Jaa, så var det dags för nästa stämma, den sista för vår del.

I dag åkte vi mot Hjo, den bästa stämman påstår de som varit med några år. Vi stannade på vägen och bunkrade mat och annat drickbart för nu skulle det blir dans och tjoa av.

Det är fantastiskt att det finns så många duktiga musiker. En del av dem har egna inspelnings studios, och en del är med i många spelmanslag.

På kvällen satte vi oss på cyklarna och åkte till campingen där mötte vi alla vännerna. Vi var tio personer som satt under tak och lyssnade på musik som spelades. Det blev sent eftersom någon tog fram grillen fram på småtimmarna.Tänk vad musiken kan förena!

lördagen blev det strålande väder. Vi fick besök av våra vänner från Jönköping. De kom upp med sin husbil och vi sammanstålade med övriga gänget……..nu var vi många spanien resenärer.

Upp på cyklarna igen och kosan styrdes mot Standsparken där det var scenframträdande hela dagen. Vi bredde ut oss med öl och vin från våra väskor och solen strålade från en klarblå himmel, ca 25 grader. Vilken sensommardag.

Vi satt länge på gräsmatten och åt och drack och hade det trevligt.

På kvällen packade vi åter våra cykelväskor och cyklade till campingen där övriga gänget väntade. Vi hade med oss räkor, bröd och vin.

Det blev en helkväll som slutade med att vi cyklade hem på en vinglig cykel som ej hade något ljus. Men hem kom vi vid 03,00-tiden utan skråmor eller någon annan incedent.

Hjo  är en trevlig liten stad. Vi återkommer nästa år.

Nu förbereder vi oss för resan till Toscana och Spanien.

Tack alla trevliga människor som vi träffat under dessa speldagar. Tack även för en fin underhållning.

Ps…….förklädet som Birgitta ”sytt” till Kent, glömde jag be om mönster på, underdelen var väldigt komplicerad av vad jag såg………..såg dåligt pga tårar (skratt)………….Ds

Tack för att Ni tittade in !