La Marina – Peniscola

Måndagen 28 mars – Söndagen 3 april – Sol & 14 – 23 grader

Måndagen var det soligt och varmt 23 grader. I dag skulle vi på födelsedagskalas på campingen, bjudna av ”Småfolket”. Vi blev 10 personer som drack kaffe och tårta med efterföljande vin med tilltugg. Vi fick besök av Bert som hade bott på campingen i en månad och var på väg till USA. Han åker runt i Europa ett år och det andra året tillbringar han i Seattle och Hawii. Där har han en husbil på Hawii och ett hus i Seattle. Han hade slutat arbeta vid 53 års ålder. En trevlig man som hade sällskap av sin hund Combo.

Tisdagen lämnade vi ”Småfolket”, Bert & Combo, för färd norrut. Vi körde via kustvägen, tog en sväng in till Alicante för att leta efter Media Markt, men hittade ingen.

Detta skulle man kunna tro att det är NY, men tro det eller ej, det är Benidorm!!!….. Färden fortsatte efter kusten mot Xábia, utsikten är fantastisk utefter kustvägen. Jag får inte Torgny att stanna, för det ligger bilar bakom och vill komma fram. Vi åker förbi Calp genom Benissa där det nästan inte gick att köra, men med en bra chaufför så fixar det sig. Hittar en plats längs vägen med utsikt mot stranden och havet.

Onsdagen forsätter vi mot Dénia. Norr om Dénia hittade vi en plats som vi kunde stå på, 50 m från stranden. Tog våra stolar och gick till stranden, blev bjuden på Cava av våra vänner.

Torsdagen cyklade vi in till Dénia, ca 1 mil, visserligen på platten men ändå. Det blev en tur på ca 2,5 mil. Eftermiddagen tillbringare vi på stranden. En trevlig dag.

Idag fredag skildes vi från våra vänner för denna gång. Vi fortsatte mot Peniscola som var målet för dagen. Vi hittade vår ställplats och stannade där. Cyklade in till Lidl och handlade bl a en liten dator till cykeln för att se hur långt jag cyklar. Jag tycker jag cyklar och cyklar men har ingen aning hur långt jag trampar. Nu vet jag. Torgny köpte en liten ”manick” som man sätter på styrstången, som talar om hur långt jag trampar. Och det är kul.

Lördagen står vi kvar i Peniscola, varmt och soligt ca 23 grader. Vi cyklade till närliggande by Benicarló. Mätaren visade ca 2 km. Så här ser stränderna ut längs hela kusten, ganska öde än så länge.

 

 

 

 

 

Idag söndag, kom cyklarna åter fram. Idag cyklade vi ut till borgen som låg en bit ut efter stranden. Ett par bekanta kom och hälsade på, de stod på en annan ställplats lite länge bort.

 

I nästa vecka vet vi inte om vi har något nät, så detta kan bli det sista som jag publicerar innan vi kommer till Sverige. Kommer jag i kontakt med något nät, så naturligtvis kommer jag att skriva.

Sköt om Er! Ni alla som tittar in och  läser min blogg!

Trevligt när Ni ”tycker till” Vi hörs!

2 thoughts on “La Marina – Peniscola

  1. Det ser trevligt ut me alla platser som ni har besökt,men nu börjar våren komma
    hit till kalla Sverige,just nu har vi en strålande sol och cirka12 gr.
    Vi hälsar er fortsatta resa mot Sverige,ha de så gött,Siv Tage Charlie

  2. God afton. Trevligt läsa er blogg. Nu packar jag för min resa. Ser fram emot att träffas i Roses.Täffade Sven igår som kom hem från första resan i tisdags, vädret hade varit kanon sa han. Hoppas det håller i sig.Var i Borås o köpte er grej igår. Ska titta lite på golf nu. Kram Kerstin o Leif
    r

Kommentera

