Floranilles – Torrevieja – Utflykt

Söndagen 6 mars – söndagen 13 mars –sol molnigt 10-16 grder

I dag söndag var det marknad i Villaricos och vi tog en promenad in till byn via strandpromenaden. Det var sol och ca 15 grader.

Vi köpte grönsaker och lite annat smått och gått. Eftermiddagen tillbringades tillsammans med de övriga på ställplatsen.

Måndagen förflyttade vi oss. Vi styrde kosan mot Porto Mazarrón. Där träffade vi flera av våra beskanta från ”Sommarstället”. Kärt återseende.

Eftermiddagen satt vi och pratade om var vi varit och vad vi upplevt.

Tisdagen tog vi bort våra klossar och åkte från ställplatsen och körde ca 7-8 mil norrut. Vi hamnade till slut på Floranilles camping som ligger i San de Salinas utanför Torrevieja. Där hittade vi ytterligare husbilåkare som vi umgåtts med tidigare.

Onsdagen slappade vi för att förbereda oss på kvällens spel hos grannen. Sequence skulle spelas mot revanchsugna grannar. Vi förlorade även denna gång. Men vad gör det, när vi har så trevligt.

torsdagen åkte vi tillsammans med 3 andra husbilar på en rundtur. Första stoppet blev mattaffären i Elche där vi skulle beställa matta till bildelen och en dörrmatta. Mattorna skulle vara färdiga veckan därpå. Andra stoppet blev Crevillent där vi besökte skofabriken. Det blev några par både till mig och maken.

Nästa stopp blev bodegan Primitivo Quiles, S.L. i Monóver, där det blev lite inköp och vinprovning. Gott vin till en billig peng. Därifrån vidare till Jumilla för ytterligare vininköp. I denna bodega köper man 5 och 15 liters boxar, även här blev det lite vin.

Nu hade klockan hunnit bli eftermiddag, och vi styrde kosan mot Fortuna där vi skulle övernatta och bada dagen därpå. Fredagen packade vi ner badhandduk och diverse badkläder för att bada i det 35-gradiga vattnet. Flera bassänger med bubbelpool och övriga massage behandlingar fanns tillgängliga. Vi låg i vattnet i två omgångar. Jag gick upp till bilen och åt lunch, sedan gick jag ner till badet igen. Gjorde gott för min onda rygg.

På eftermiddagen styrde vi kosan hemåt efter en fin utflykt med en fin avslutning.

Lördagen var det semle-dags. Idag hade vi bestämt att vi skulle äta semlor tillsammans med 24 andra svenskar på campingen. Ett trevligt initiativ. Tack för det!

Söndagen blev städ/tvättdag, eftersom vi hade varit borta i några dagar.

Soligt och varmt ca 20 grader.

I morgon skall vi ut och åka igen.

Åter en vecka som varit fantastisk!