Bergsklättring & bad

Söndag 27 februari – söndag 6 mars — sol, regn och åska

Idag söndag styrde vi kosan mot Agua Amarga. Där ställde vi oss på planen framför stranden.

På kvällen spelade vi boule på grusplanen (fotbollsplanen) …………vi tjejer vann även denna gång.

måndagen bestämde vi att vi skulle göra en utflykt till en annan strand som låg på andra sidan berget. Vi packade ryggsäckarna med mat och badkläder, sedan började bergsklättringen. Tur att jag hade tagit med mig stavarna, de kom väl till pass idag. Det var brant och stenigt med mycket kullersten.

När vi väl kom ner till stranden så var det väl värt allt besvär.

Vi tog fram vår mat och vårt vin, sedan blev det bada av. Det var kallt ca 15-17 grader. Jag badade inte, jag är en riktig badkruka.

Vi kom hem trötta men helskinnade. Kvällen avslutades med boule.

Tisdagen förflyttade vi oss till  Villaricos. Där möttes vi 2 andra husbilar som vi hade umgåtts med i Torrox och Torre del Mar. Det blev ett kärt återseende. Vi satt ute och spelade och sjöng till sent in på kvällen. När vi inte kunde sitta ute längre så flyttade vi in. Killarna i en bil och tjejerna i vår bil. Det blev mycket tjejsnack. Kul att ses igen.

Onsdagen cyklade jag och Torgny in till Villaricos. En liten by med en fin strandpromenad som så många andra byar och städer.

När vi kom tillbaka blev det lunch med musik ute i solen. Det blev ingen utesittar kväll, kallt.

Tidigt i säng!

Idag torsdag gjorde vi en utflykt till Garuscha för att eventuellt hitta ett ställe att stå på, eftersom det är marknad där på fredag. vi hittade ingen plats, så vi åkte tillbka till Villaricos. På eftermiddagen fick vi besök av en helikopter som vi trodde var på väg att landa, men den strök bara marken, så vi fick en massa damm och grus som flög omkring oss.

Vi tror att det var någon militärövning av något slag, för på vägen körde ett antal jeepar i kolonn.

Idag fredag flyttade vi oss till Vera eftersom polisen hade varit på besök och vi trodde kanske att de skulle komma tillbaka. Uppe i Vera träffade vi 3 andra bilar som vi träffat tidigare i Nerja. Nu var vi ca 10-12 bilar. I natt har vi haft åska och regn. Det har åskat så bilen har skakat och gungat. Tur att vi stod på asfalt. På morgonen var allt som bortblåst, soligt och ca 17 grader. Var på marknaden och handlade grönsaker.

Köpte clementiner, paprika, blomkål, morötter, oliver, nötter och kryddor. Hela ”ryggan” full av mat. Så blev det också ”Tapas time”, måste vila benen och släcka törsten.

Idag lördag åkte vi tillbaka till Villaricos, där vi tidigare hade stått. Där stod flera andra bilar, så polisen hade nog inte varit där och rensat.

Satt i  solen på em och senare blev det TV – melodifestival tillsammans med våra andra grannar. Vi satt 6 personer och tyckte att festivalen var si så där. Men vi hade trevligt ändå. Senare frampå nattkröken skypeade jag med Kerstin min golfkompis i Sverige som fyller år idag.

GRATTIS

Det har regnat i natt, bra att ha tak över huvudet!

3 thoughts on “Bergsklättring & bad

1. Agua Amarga ….vilken härlig liten plats, vi har också varit där. Saknar vårt ”sommarställe” och alla trevliga människor. Kul att få lite tips som t ex badet det visste vi inte om. Det får vi pröva nästa år. Vi fortsätter i morgon upp efter kusten.
    Ha det bra och hälsa alla vi känner.
    Kram Maggan

• Hej, vi saknar också ”sommarstället”, en del av människorna har vi träffat på vår resa utefter kusten. Jag skall hälsa dem alla. Kram Ulla

2. Hej Torgny och Ulla.
    Här hemma är det ganska fint väder i dag men ni har ju finare. Roligt aqtt se korten som Erika tagit.