Nyårsfirande

Mellandagarna – 24 dec – 2 jan – regn och sol

Julhelgen förlöpte som så många andra jular, vad det gäller mat och utsmyckningar. Men jag saknade nog snön’ lite grann, men när jag tänker efter så var det ju den och kylan som vi flydde ifrån. Avskräckande bilder och telefonsamtal  har vi sett och hört från Svedala.

Här nere har det visserligen regnat, men det har varit relativt varmt.


Jag föredrar nog värme i alla fall.

Dagen innan Nyårsafton tog vi spårvagnen till Velez Malaga, ca 6 km från Torre del Mar.


Några ungdomar gjorde reklam för något från skolan som vi inte förstod, men de ryckte och slet i oss…………man ställer ju upp…

Så köpte vi lite grönsaker som sig bör, dessa grönsaksstånd som är helt fantastiska. Man vill köpa allt.

Promenad i Velez Malaga, sedan spårvagnen tillbaka ”hem” igen.

Morgondagen blir det besök till slaktarn’ för att hämta vår beställda oxfilé.


Nyårsaftonen blev en förberedelse inför kvällens middag. Kvällens meny bestod av romtoast, oxfile med hasselbackspotatis och konjaksflammberad fruktcocktail.

Allting smakade underbart, lite svårt att få eld på konjaken men till slut brann den. Tolvslaget skålades in tillsammans med övriga på campingen.

Ännu ett år att se framemot och hoppas att det blir lika bra som det gamla, kanske t o m bättre.

Prospero año nuevo

Ulla & Torgny













One thought on “Nyårsfirande

  1. Hej och god fortsättning,som du kanske vet så paja min dator och med en massa strul,
    jag kommer inte ihåg mitt lösenord i min skype,men jobbar på de.
    Nyår var bra,vi fira ju femtio års bröllopsdag,ha de fortsat bra.
    Siv Tage

Kommentera

