Fram och tillbaka

Tisdagen – 7 september – soligt 17 grader

Vaknade till en underbar morgon och en underbar utsikt. Lite kyligt inatt, men vad gör det när det är varmt och skönt i bilen. Idag är det nya ärenden att uträtta. Optikern, tvätten och posten. Torgny hade skickat efter ytterligare en ”grunka” till datorn, vet inte vad det var, det såg ut som en antenn, som skulle hämtas på posten i Torslanda.

Tog det lungt på fm, ringde röntgen i Alingsås för att ev få en återbudstid. Döm om min förvåning, jag fick det 11,15 och kl var 11,00. Då gick det fort, vet inte om jag fick på mig varken trosor eller BH. Jag var tillbaka till bilen på en halvtimma. Då var sjukvården effektiv. Sedan till optikern, därefter hämta tvätt. Vi blev av med åtta tusen på två timmar. Det är mycket som skall förberedas och allt kostar pengar. Men nu är vi nästan färdig.

Nu skall vi bara hämta posten, sedan ställer vi kosan mot Herrljunga.



Kommentera

