Töreboda

Lördagen – 4 september – sol & 18 grader

Klockan ringde 06,30, Torgny gick upp till klubbhuset för att delta i dagens övningar. Jag gjorde mig i ordning för att bli hämtad kl 09,30 för vidare transport till Töreboda. Startid kl 12,00 i soligt men lite kyligt väder. Vi har träffats varje år i 11 år och spelat på många av våra banor i Västergötland, och i år var det Törebodas tur. En liten pärla vid sjön Månsarud. Hål 10 som avbildas är ett av sveriges finaste korthål. Hagge Geigert tyckte det var ett av det finaste han hade spelat. Ni förstår vad jag menar när Ni ser bilden. Hålet är ca 115 meter från damtee. Hur gick då spelet? Joo, jag vann och fick med mig vandringspriset. Kvällen avslutades med middag och prisutdelning på restaurangen. En lyckad kväll med vin och tjejprat.

En vacker golfande kvinna som jag skall förvalta i vinter. Hon får följa med genom Europa i vinter, så får vi se till nästa år var hon hamnar. Hon får en hedersplats i husbilen.

God Natt & Sov Gott

Kommentera

