En vecka på Herrljunga GK

Söndagen – 8 aug – mulet & 20 grader

Torgny har även idag var tävlingsledare. Men ojoj vad det regnade. Själv stannade jag kvar i husbilen. Det har regnat stora mängder, grusplanen är vattenfylld.

Måndagen – 9 aug – sol och 20 grader

Idag har vi packat ihop och åkt till Göteborg – Torslanda, för att tvätta. Vi åkte som förra gången till Tumlehed där vi sover över. I morgon blir deet tvätt.

Tisdagen – 10 aug – sol & 23 grader

Åkte till Robert på fm för att tvätta. Torgny åkte till Kållered för att kolla vårt larm som krånglat lite. Han fick det åtgärdat, så fortsatte han in till Gbg för att tvätta bilen. Han kom tillbaka på em. och då var jag färdig med tvätten. Jag hade hunnit göra pannkakor till barnbarnen och umgåtts lite. På kvällen åkte vi ner till Tumlehed och la oss att sova.

Onsdagen – 11 aug – mulet & 20 grader

Tillbaka till Herrljunga GK. Jag skall spela matchspel i morgon. Skönt med rena kläder.  Torgny cyklade in till Herrljunga för att fylla på vårt matförråd.

Torsdagen – 12 aug – sol & 23 grader

Tyvärr så vann jag inte matchspelet idag, men spelet tyckte jag var bra ändå, så jag är nöjd. Trött varmt, kvalmigt, sover nog gott inatt.

Fredagen – 13 aug – sol & 25 grader

Idag åkte vi till Electrolux i Gbg,  för att få vår frys fixad eftersom den hade gått i baklås. Efter att ha fått den fixad så åkte vi till våra vänner i Olofstorp för att få lite lunch och kopiera lite musik. Tack för en god lunch! Därefter tillbaka till Herrljunga.

Lördagen – 14 aug – sol & 27 grader

Idag har vi spelat en golfrunda, men ojoj va’ varmt. Klibbigt och kvalmigt. Till kvällen samlades vi några par och grillade, andra grannar hade kräftskiva. En trevlig kväll  i goda vänners lag.

Tack för besöket!

3 thoughts on “En vecka på Herrljunga GK

Kommentera

