Vemforsen

Torsdagen – 15 juli – regn & blåst

Idag åkte Torgny till Mellerud för ytterligare komplettering av bilen. Denna gång var det en antenn som skulle monteras. Jag följde med Margaretha hem för att låna tvättmaskinen, jag hade inte så mycket tvätt, men det var bättre än att sitta i bilen fram och tillbaka i 12 mil. Torgny kom och hämtade mig vid 5-tiden och vi packade in tvätten och tackade för gästfriheten hos våra vänner.

Vi körde norrut mot Mora och stannade till vid Vemforsen,  en bit från Malung. Här står en tysk reg. husbil, samt ett tält där, två killar har gjort upp eld och sitter och grillar, mysigt. Detta är en plats att fiska på, för utanför bilen stömmar en fors som  tillhandahåller öring och harr. Men jag ser ingen som  fått någon fisk. Trevlig ställplats. Imorgon fortsätter vi mot Östersund.



Onsdag – 14 juli – varmt 25 grader

Idag stannade Torgny i sängen, han kände sig inte bra, utan avstod från golfen. Jag däremot gick ut vid 10-tiden tillsammans med tre andra tjejer. När vi kom till (jag tror det var 15 eller 16:e hålet) hålen som går utefter Fryken, så ser vi KOR som badar, jag har då aldrig sett något liknande, inte de övriga tjejerna heller.  Häftigt va ??? Man  upplever alltid något,  som man kommer ihåg, när man spelar golf.

Golfen gick väl sådär, blev 5:a av 13 st , kunde varit bättre. En underbar dag  för golf.Sedan samlades vi för prisutdelning. Tävlingsledningen meddelade att vi skulle samlas för en ”räkfrossa” senare på kvällen. Det blev en fin kväll med mycket räkor och tillbehör och som avslutning tog våra prominenta musikkanter fram sina instrument , och allsången startade. En fin avslutning på våra dagar på Sunne golfklubb. Tack,  Margaretha, Lennart och Anette för  att Ni ser till att vi trivs när vi träffas.


4 thoughts on “Vemforsen

  1. Jag tyckte jag såg Östersund i texten, kan det vara riktigt? Ni vet var vi brukar gömma nyckeln. Tvätta lite åt oss oxå, Tyvärr ska vi nog åka nån stans, vet ej riktigt var än.
    Robert o Bettan hälsar.

  2. Hej!
    Tack för fikan igår i Mora. Synd bara att vi inte kan vara med när ni hälsar på Fam.Berggren i Myrviken…
    /Robert

Kommentera

